Przejdź do głównej treści

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

PROGRAM MENTORINGOWY FORUM MŁODYCH MEDIOZNAWCÓW I KOMUNIKOLOGÓW PTKS

PROGRAM MENTORINGOWY FORUM MŁODYCH MEDIOZNAWCÓW I KOMUNIKOLOGÓW PTKS

Adresaci programu: studenci studiów drugiego stopnia i doktoranci, których zainteresowania i doświadczenia badawcze oscylują wokół szeroko pojętych mediów i komunikacji społecznej.

Liczebność grupy mentorowanych w danym roku: maksymalnie 20 osób.

Cele programu:
• rozpoznanie potencjału, wsparcie i ukierunkowanie młodych badaczy przez doświadczonych naukowców (mentorów);
• analiza i ocena rezultatów pracy młodych badaczy;
• budowanie relacji partnerskich mistrz-uczeń;
• stworzenie atmosfery do dialogu naukowego;
• kształtowanie dobrych praktyk w nauce.

Ogólne zasady programu:
• mentorem może zostać przewodniczący sekcji badawczej PTKS, osoba wskazana przez przewodniczącego z konkretnej sekcji oraz każdy samodzielny pracownik naukowy będący członkiem PTKS. Informacja o mentorze będzie rozpowszechniania przez FMMiK;
• mentorzy nadzorują, wspierają oraz oceniają pracę uczestników programu nad rozwiązaniem problemu naukowego;
• mentorzy sami określają formę i częstotliwość komunikacji z uczestnikami programu;
• współpraca w ramach programu nie może kolidować ze współpracą uczestnika programu z promotorem pracy magisterskiej/doktorskiej oraz stanowić przyczyny innego rodzaju konfliktów interesów;
• w danym roku w programie może uczestniczyć maksymalnie 20 osób;
• wybór uczestników do programu polega na ocenie wypełnionego formularza zgłoszeniowego przez mentora, koordynatora i kierownika FMMiK (decyzja o zakwalifikowaniu do programu jest ostateczna i nie przewiduje się odwołań);
• udział uczestników w programie ma charakter bezpłatny;
• zakończenie udziału w programie potwierdzone certyfikatem;
• zakłada się zorganizowanie spotkania inaugurującego w celu prezentacji założeń programu oraz spotkania podsumowującego współpracę między mentorami i uczestnikami programu, które obejmuje prezentację wyników uzyskanych dzięki udziałowi w programie;
• warunkiem pozytywnego ukończenia programu jest: udział w spotkaniu inaugurującym i podsumowującym, przedstawienie „Planu pracy”, terminowe złożenie „Raportu końcowego”, zrealizowanie wyznaczonych celów (artykuł naukowy/referat na konferencji naukowej);
• nadzór nad programem sprawuje koordynator powołany przez kierownika FMMiK przy PTKS.

Selekcja
Decyzję o zakwalifikowaniu osób do programu będzie podejmować mentor z konkretnej sekcji badawczej PTKS w porozumieniu z kierownikiem FMMiK przy PTKS oraz koordynatorem programu. Decyzja podejmowana jest na podstawie przesłanego formularza zgłoszeniowego w oparciu o wspólnie ustalone kryteria i skalę punktową. Mentorzy mogą także przeprowadzić rozmowy kwalifikacyjne z kandydatami. Zaleca się formę videokonferencji. Warunki postępowania kwalifikacyjnego zostaną ustalone w porozumieniu z przewodniczącymi sekcji przez koordynatora programu przed rozpoczęciem pierwszej edycji.

Formularz zgłoszeniowy:
• imię i nazwisko; rodzaj studiów; uczelnia; zainteresowania naukowe związane z pracą magisterską/doktorską/projektem badawczym; określenie celu uczestnictwa w programie; uzasadnienie wyboru sekcji badawczej PTKS; zakładany efekt końcowy (publikacja/wystąpienie konferencyjne);
• do formularza dołącza się zobowiązanie do uczestnictwa w spotkaniu inaugurującym i podsumowującym program mentoringowy z udziałem uczestników i mentorów, zobowiązanie do przesłania „Planu pracy” do 30 dni od zakwalifikowania się do programu i zobowiązanie do złożenia „Raportu końcowego” do 30 dni od zakończenia współpracy.

Promocja programu:
• promocja i nabór do 10 grudnia roku kalendarzowego;
• rozesłanie informacji o programie drogą elektroniczną do uczelni wyższych z prośbą o ich rozpowszechnienie wśród studentów/doktorantów oraz za pośrednictwem mediów akademickich;
• ścisła współpraca z partnerskim czasopismem Com.Press;
• umieszczenie informacji na fanpage'u FMMiK;
• powstały artykuł/wygłoszony referat na konferencji naukowej powinien zawierać informację o następującej treści: artykuł/referat powstały w ramach „Programu Mentoringowego FMMiK PTKS” (jeden z rodzajów promocji programu).

Efekty programu
Publikacja wyników współpracy/konsultacji w postaci artykułu naukowego w czasopismach lub monografiach o profilu medioznawczym, komunikologicznym; merytoryczne konsultacje i przygotowanie do wystąpienia na konferencji naukowej.